جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ |۱۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 18, 2024
علیزاده

علی علیزاده، تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای تصریح کرد: نبرد امروز جبهه مقاومت با اسرائیل، نویدبخش فرارسیدن لحظه تاریخی تغییر نظم جهانی است و اگر رهبر معظم انقلاب نبود ما به کشور در هم شکسته ای همچون لیبی تبدیل می شدیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علی علیزاده عصر پنجشنبه ۲۶ مهر در همایش "تولد قیام" که به همت مدرسه نگاه، رسانه فکرت و مؤسسه معنا در مجتمع هدایت قم برگزار شد، ضمن برقراری ارتباط تصویری با این همایش اظهار داشت: ملی گرایی واقعی بدون توجه به مؤلفه ها و نشانه های فرهنگی و مذهبی جامعه ما بی معناست، کما این که معتقدم ملی گرایی پهلوی یک ملی گرایی جعلی است و حال آن که رویکرد آیت الله خامنه ای در امر ملی یک ملی گرایی واقعی و آن هم ناظر به تقویت مفهوم امت اسلامی است.

وی افزود: در بررسی تحولات منطقه باید به این نکته توجه داشت که اساساً شکل گیری نظم مطلوب و مورد نظر ما مستلزم بیرون کردن نظم ساز بیگانه ای چون آمریکاست که امروز مهم ترین پادگانش کشور جعلی اسرائیل است.

تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای همچنین گفت: اسرائیل از سال ۱۹۴۸ مانع شکل گیری و تقویت امت- ملت های اسلامی در منطقه شده است و لذا نمی توان از کنار این نکته کلیدی به راحتی گذشت.

علیزاده تأکید کرد: اگر ما در بهمن ۵۷ شعار استقلال سر داده ایم باید بدانیم که در همین یک شعار مشکل ما با اسرائیل آغاز می شود چون آن ها نمی خواهند کشوری مستقل با گفتمان انقلابی در منطقه وجود داشته باشد. از سوی دیگر باید توجه داشت که به لحاظ عقلی و منطقی، امکان همزیستی مسالمت آمیز با اسرائیل وجود ندارد چرا که اساساً رژیم صهیونیستی شکل گرفته برای این که نظم مورد نظر ما را بر هم زده و اهداف آمریکا و غرب را محقق سازد.

وی با بیان این که جهان در سال ۲۰۲۴ میلادی در حال پوست اندازی جدی و عمیق است، گفت: نه تنها در منطقه غرب آسیا، بلکه در بحث تحولات روسیه و چین و دیگر نقاط نیز آن چه مشهود است این که نظم قدیم در ضعیف ترین شکل خود قرار دارد و لذا چشم انتظار نظم جدید هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید بدانیم که ما برای امروز ایران نمی جنگیم بلکه دست کم برای پنجاه سال آینده منطقه در حال نبرد هستیم و در چنین شرایطی به نقطه خاص تغییر نظم جهانی دست یافته ایم.

تحلیلگر مسایل سیاسی و رسانه ای همچنین با اشاره به ضرورت توجه به ابعاد مختلف جنگ های پیچیده و ترکیبی کنونی گفت: ایران توان سخت افزاری برای مهار اسرائیل و زمینه سازی برای تسریع در فروپاشی رژیم صهیونیستی را دارد و از سوی دیگر ما باید کاری کنیم که هزینه نگهداری اسراییل برای غرب و آمریکا به شدت افزایش یابد.

وی با بیان این که واقعه هفتم اکتبر باعث شتاب در نشان دادن تناقضات موجود در اسرائیل شد، افزود: در ایران افراد و طیف هایی همچنان وجود دارند که خواهان آشتی با آمریکا و غیرمستقیم آشتی با اسرائیل هستند و این طیف می خواهد بگوید که اگر برجام دیگری امضا کنیم اوضاع گلستان می شود و حال آن که واقعیت ها و تجربه های این چند سال اخیر، چیز دیگری را نشان می دهد.

علیزاده تأکید کرد: از سوی دیگر باید برای اقشار مختلف به خصوص طیف محرومان جامعه این مساله را به درستی تبیین کنیم که مقاومت فراتر از مباحث ایدئولوژیک به سود آن هاست.

وی گفت: مهم تر از موشک ها، آن اراده ای است که موشک ها را به سمت سرزمین های اشغالی روانه می کند و در منطقه تنها جمهوری اسلامی است که با تجربه جنگ هشت ساله این قدرت را دارد و حال آن که ای کاش ما همین موشک ها را یک ماه زودتر می زدیم و فریب وعده دروغین آمریکا را نمی خوردیم.

تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای تصریح کرد: بدون تغییر فرمان اقتصادی در داخل و بدون نهضت عدالت خواهیِ اسلامی ما نمی توانیم جامعه را با مقاومت به شکل جدی همراه کنیم و البته بنده معتقدم جریانی که می تواند گفتمان انقلاب و جبهه مقاومت را حمایت کند در وهله نخست همین طیف نیروهای معتقد به انقلاب و مستضعفان پرایدسوار هستند

علیزاده با اشاره به اهمیت و نقش آفرینی فوق العاده رهبر معظم انقلاب در حفظ کشور و افزایش اقتدار آن، بیان داشت: اگر حضرت آیت الله خامنه ای نبود ما به کشور در هم شکسته ای همچون لیبی تبدیل می شدیم.

وی افزود: نکته حائز اهمیت دیگر این که جامعه ایرانی به طور فطری و ذاتی، خود را در کنار هر مستضعفی می داند و مهم این است که ما کاری کنیم که صداهای متفاوت در جامعه شنیده شود و این را بدانیم که حقیقتاً بسیاری از این صداها با وجود تفاوت هایشان، در نهایت حامی جبهه مقاومت هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha